Modul în care poate fi sesizată ANCOM cu posibile încălcări ale Regulamentului privind serviciile digitale!


Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) informează utilizatorii de servicii digitale despre modul în care pot sesiza la ANCOM posibile încălcări ale Regulamentului privind serviciile digitale.

În cazul în care un utilizator de servicii digitale observă o posibilă încălcare a obligațiilor unui furnizor de astfel de servicii, în temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale, acesta poate depune o plângere la ANCOM, utilizând formularul dedicat. În calitate de DSC, Autoritatea primește, analizează, soluționează și, după caz, redirecționează către coordonatorii serviciilor digitale din alte state membre ale Uniunii Europene plângerile admisibile conform Deciziei ANCOM cu nr. 335 privind stabilirea procedurii de soluționare a plângerilor privind serviciile digitale.

Sesizările referitoare la conținutul ilegal în mediul online nu sunt soluționate de către ANCOM, în calitatea sa de DSC, ci de către autoritățile relevante, adică acele autorități care au atribuții de supraveghere și control pe un anumit domeniu.